joi, 2 aprilie 2009

Bușteni - Gara

joi, 2 aprilie 2009

Busteni - Gara

O altă clădire istorică a orașului Bușteni, dar care a suferit diferite modificări de-a lungul timpului, este Gara orașului.

Acest imobil a apărut în mod firesc în a doua jumătate a secolului al XIX-lea, când, după venirea pe tronul țării a principelul Carol (viitor rege Carol I), dezvoltarea infrastructurii a cunoscut o rapiditate fără precedent. Nevoia de a se crea un drum de fier pe ruta Brasov - București s-a materializat în 1879, după ani de eforturi întrerupte de perioada Războiului de Independență.

Cu toată atenția nemțească a principelui, treaba s-a făcut tot românește - pentru câteva luni, trenul pleca din Brașov, se oprea în Sinaia, de acolo oamenii erau luați cu trăsura până la Câmpina, iar din acel punct se urcau într-un nou tren care ajungea, într-un final, în capitală.

În timpul primului război mondial a suferit unele distrugeri din cauza luptelor care s-au dus pe linia munților, dar în primii ani interbelici s-au efectuat reparații care au șters urmele războiului. Gara din Bușteni a avut o soartă mai bună decât celelalte gări de pe acest important drum comercial care lega Ardealul de București - astfel, a scăpat de bombardamentele din anii '40 când au fost distruse clădirile asemenătoare din Ploiești și Brașov.

PS: Când mai treceți prin gara din Bușteni, uități-vă ce scrie pe capacele de la canalizare, de pe peronul 1. Și nu, nu cred că are vreo legătură cu Chelsea Londra :)

2 comentarii:

Mirela spunea...

Ha ha, nu am fost niciodata atenta la capacele de la canalizare, desi gara asta imi deschide dimineata. Credeam ca-i stiu toate cotloanele, dar se pare ca nu este asa.
Prima fotografie observ ca nu este extrem de recenta. Peronul respectiv a fost reconstruit, in virtutea proiectului liniei de mare viteza "Brasov - Ploiesti". Sunt ridicati stalpi mari de fier albastri, neconcordanti cu ansamblul.
Cladirea garii se prezinta bine in exterior, exceptand birtul din incinta acesteia si termopanele de la usi si ferestre (cu grilaj de fier forjat!). In interior te incearca o senzatie demoralizatoare. Are aspectul garii unui catun ai carui strajeri sunt boschetarii.
Aici nu se pote mentine nici macar un minimum de curatenie, fluxul de turisti ghiolbani fiind mult prea mare.

Lucian Vasile spunea...

Am vazut si eu ce dorinta au unii turisti de a modela peretii garii (si nu numai). Pacat.

Pacat si pentru ca a disparut ceasul vechi de pe peron. Era pus pe zidul garii, pe peronul 1. Era un ceas vechi care nu mai mergea, dar sporea nota de arhaism a cladirii.

Si da, poza ”actuala” nu e facuta de curand, ci in mai 2008. Oricum, e destul de periculos sa faci poze in gara, deoarece sunt considerate puncte strategice si de securitate si bla bla bla (am avut destule neplaceri pe acest motiv)...

Trimiteți un comentariu

 
Atunci si acum Blog. Design by Pocket