Fata de precedenta antiteza, actuala comparatie este realizata din Calea Grivitei si suprinde corpul adaugat in perioada interbelica vechii gari. De pe la pas prin Bucuresti aflam si cateva date exacte referitoare la construirea acestei aripi: imobilul din prim plan tocmai fusese finalizat de cateva luni si reprezenta o extindere temporara a cladirii pana la construirea unei gari centrale (un articol detaliat pe aceasta tema poate fi citit pe la pas). Sectiunea din spate fusese realizata la finalul secolului XIX, pentru amenajarea de spatii pentru public si a unor case de bilete.
Antiteza surprinde unele diferente. Partea din stanga a garii (cea mascata in poza veche de tramvai) a fost reconstruita si suprainaltata fata de aspectul initial. Cladirea din extrema dreapta, care apare in fotografia din 1931, astazi este disparuta. Iar o data cu edificarea metroului, copertina de la parter a fost extinsa si asupra iesirii de la statia Gara de Nord.
6 comentarii:
Corpul din prim-plan era si inainte de 1914.Apare in toate ilustratele vechi
-ctrl+alt+del
superb inainte
Stii ce diferenta vad eu in aceste imagini...vad oameni mai morali si mai civilizati unde au disparut incet si usor dea lungul timpului sub privirea trainica acestor cladiri!
aaa..si foarte multe masini!
Anonim 1 - s-ar putea sa ai dreptate. Am cautat si eu prin pozele pe care le am si am gasit una din 1920 in care apare acea cladire. Hmm, trebuie neaparat sa-l intreb pe brebe85 :)
Mihai - total de acord. Din pacate.
@ Mihai - nu stiu de unde tragi concluzia ca erau oamenii aceia "mai morali".
Da, vestimentatia era mai sobra, in concordanta cu standardele epocii, dar in esenta, minusurile societatii actuale se regaseau si atunci.
Populatia bucuresteana autentica a fost mult diluata prin stramutarile masive de provinciali in cartierele muncitoresti.
Trimiteți un comentariu